De superlatieven kloppen.

Leusden, 2 juni 2021 – Een ongelukkiger moment om als verkoopadviseur bij Porsche Centrum Leusden te starten dan tijdens de corona-pandemie kon bijna niet. Maar ondanks dat de showroom in Leusden nagenoeg potdicht zat ging Kevin Melissen er vanaf 1 maart vol tegenaan in zijn nieuwe job. “Het was al leuk, maar nu de showroom weer open is, wordt het alleen nog maar leuker.”

“Ik heb al wat met auto’s vanaf mijn jeugd. Onderweg zat ik auto’s te tellen en speelde ik altijd met autootjes. Als studie volgde ik de hotelschool in Wageningen, maar dat stopte ruw nadat ik hard op mijn ellenboog was gevallen. De beperking die ik daar aan overhield, was dermate serieus dat ik naar een andere vervolgopleiding moest gaan kijken: iets met auto’s lag toen als ‘autojongetje’ voor de hand. Dat leidde er toe dat ik in 2008 een opleidingstraject bij Pon kon volgen en bij een Volkswagen dealer in het oosten van het land ben gaan werken. De Pon-organisatie voert mooie merken; ik heb behalve Volkswagens ook SEAT’s, ŠKODA’s en Audi’s verkocht.

Droomwens
Een jaar of twee geleden startte ik bij een dealer van een premium Duits merk; een tussenstapje, inderdaad. Maar begin dit jaar kwam ik in gesprek met Porsche Centrum Leusden. Porsche triggerde me; als jochie was ik al helemaal gek van de 911, net als bijna alle andere jongetjes trouwens. En hoe leuk is het dat als je een offerte opmaakt voor een Porsche klant dat er ‘Offerte voor uw droomwens’ boven staat. Dat doet wat met me. Dus ben ik per 1 maart toegetreden bij het team van Porsche Centrum Leusden.

Samen
Het was wel even wennen toen ik begon. De corona zorgde ervoor dat ik nauwelijks klanten zag, maar dat gaf me de gelegenheid om het merk en de modellen beter te leren kennen. Gelukkig is het team hier super; je doet het in Leusden niet alleen, maar altijd samen. Ik ben een teamspeler, dus dat voelde als een warm bad. Door de versoepeling kunnen de klanten gelukkig weer naar Leusden komen en leer ik hen ook kennen. Het enthousiasme waarmee ze hier binnenstappen, is ongekend. Klanten zijn doorgaans ingetogen, niet poenerig. Ze weten wat ze willen en komen naar Leusden uit emotie voor het merk Porsche.

Emotie
Die emotie kende ik tot voorkort niet zo. Ik dacht dat elke auto vier wielen en een stuur had. Punt. Maar nu ik ook met de modellen van Porsche gereden heb, ga ik die emotie veel beter begrijpen. De Taycan rijdt ongelofelijk goed; de 911 nog veel beter dan ik ooit heb gedacht. De superlatieven die je van de klanten allemaal hoort, blijken allemaal te kloppen. Porsche is zoveel meer dan die vier wielen en dat stuur.”