Jesper Schuijt nieuwe Sales Manager in Leusden

Toen Jesper Schuijt als vierjarig jongetje zijn eerste Lego-Porsche in elkaar zette, kon hij niet bedenken dat hij dertig jaar later de nieuwe Sales Manager bij Porsche Centrum Leusden zou zijn. Een jongensdroom komt uit. “Ik wil een al mooie winkel nóg mooier maken.”

“Ik ben een automan in al mijn poriën. Al toen ik klein was, zat ik al met autootjes te spelen. Auto’s waren toen ook al mijn lust en mijn leven. Ik lees elke snipper papier over dat onderwerp en volg de social media op de voet. Een echt Porsche gevoel had ik als kind nog niet; dat heeft zich gaandeweg ontwikkeld.
.
Premium
Ik kon als 14-jarige aan de gang bij het autobedrijf van mijn buurman. Voor hem verrichtte ik hand-en-spandiensten; van autowassen tot klantcontact. Toen al kreeg ik in de gaten dat ik vooral het contact met mensen én auto’s leuk vind. Ik besloot om met auto’s bezig te blijven. Na eerst bij Toyota te hebben gewerkt, stapte ik in 2011 over naar een BMW dealer in Amsterdam. Dat merk sloot meer aan bij mijn wens om premium auto’s te gaan verkopen. Ik hield me als verkoper vooral bezig met de sportieve topline modellen. Vanaf 2017 was ik Sales Manager bij BMW Amsterdam.

Passie
In mijn tijd in Amsterdam kwam ik regelmatig in contact met Porsche rijders. Ik leerde ze kennen als passionele mensen met een enorme dosis motorsport in het bloed. Mijn belangstelling voor Porsche werd zo nog meer aangewakkerd. Ik had vaak een connectie met die Porsche rijders: ook ik ben passioneel over auto’s, waardeer de kwaliteit van Duitse premium merken en het kan mij niet snel genoeg gaan. Ik zou mezelf met mijn racelicentie op zak willen beschrijven als een echte GT-man. Kom dus maar op met die GT3! Toen ik bij Porsche Centrum Leusden de kans kreeg om als Sales Manager te beginnen, heb ik dat met beide handen aangegrepen. Om bij een bedrijf te kunnen werken dat al meer dan zeventig jaar know how heeft op het gebied van Porsche, is een eer.

Mensen
Bij veel merken is vooral volume belangrijk. Het draait daarbij dus meer om aantallen, dan om klantcontact. Natuurlijk is het ook in Leusden belangrijk om auto’s te verkopen; ik zou het vreselijk vinden om bij een merk te werken dat jaarlijks maar een handjevol nieuwe auto’s verkoopt. Maar sinds ik begin november in Leusden ben gestart, zie ik dat de kleinschaligheid en klanttevredenheid hier in het middelpunt staat. Dan komt die verkoop bijna vanzelf. Bij ‘de’ Porsche dealer van Midden-Nederland heb ik er zin in en doen we er alles aan om het de klant naar de zin te maken. Hier staan ‘mensen’ in het middelpunt. Dat hoort in mijn beleving bij een merk als Porsche.

Feestje
Ik zie het als mijn missie om de band met de klant nog meer te versterken; om een al mooie winkel nóg mooier te maken. Met fijne collega’s in de sales, een top-serviceteam en geschoolde monteurs in de werkplaats wordt het beter dan het ooit was. Ik wil met het team een soort familieband creëren waarbij elke klant zich welkom voelt, ongeacht in welke auto hij of zij rijdt. Porsche rijden is een feestje – net als zaken doen met Porsche Centrum Leusden.”