Klanten genieten van het mooiste tuinfeest van Nederland

Het landgoed rond het ooit zo vorstelijke Paleis Soestdijk fungeerde 26, 27 en 28 augustus als parkeerplaats voor exclusieve klassiekers en youngtimers tijdens het jaarlijkse Concours d’Elegance. Porsche Centrum Leusden was er ook met een prachtige stand waar verleden, heden en de toekomst van Porsche op een prachtige wijze aan elkaar werden gelinkt. Brand & event marketeer stagiaire Fréderique den Boer en gastvrouw Martine Verbocht van Porsche Centrum Leusden genoten van het mooiste tuinfeest van Nederland waar de klanten in het middelpunt stonden.

Concours-organisator Jan-Peter Nijmeijers tekent sinds 2003 voor ’s lands grootse klassiekersfeest, waarop hij van vrijdag tot en met zondag doorgaans zo’n 50.000 autoliefhebbers begroet. Het in Nederland wereldberoemde Concours d’Elégance Paleis ‘t Loo stopte in 2019; Paleis Soestdijk nam het stokje over. Voor Porsche Centrum Leusden was dat goed nieuws. “We zagen een wens in vervulling gaan om binnen ons eigen rayon bestaande klanten te ontvangen en te pamperen tijdens een prestigieus event voor autoliefhebbers,” vertelt brand & event marketeer stagiaire Fréderique den Boer. “Helaas gooide corona twee jaar roet in het eten.”

VIP treatment

Dit jaar kon het Concours eindelijk weer los. Op de stand van Porsche Centrum Leusden werden tijdens het event zo’n 500 vaste klanten ontvangen, vertelt Fréderique. “Zij konden zich via de app Porsche24 inschrijven voor een van de dagen van het event. Daarbij gold het `wie het eerst komt, het eerst maalt`-principe. De gelimiteerde kaarten konden vooraf bij ons in Leusden worden opgehaald. We hebben onze klanten een VIP treatment gegeven. Dat begon al met het parkeren. Onze gasten konden direct naast de paleistuin parkeren. Een tweede mogelijkheid was dat zij hun auto een paar kilometer verderop op een beveiligd ‘Porsche-only’-parkeerterrein konden stallen. Ze werden dan naar het paleis gereden. Dat deden we uiteraard in stijl: de shuttleservice werd uitgevoerd met Porsches.”

Blije mensen

Ook op de stand zorgden de mensen van Porsche Centrum Leusden – zowel van de sales als de after-sales – ervoor dat hun gasten zich ‘bijzonder’ voelden. Niet alleen de volwassenen werden in de watten gelegd, maar ook hun kinderen. Martine: “De catering was uitbesteed aan Mercuur’s Catering in Amersfoort. Wij waren extra feestelijk gekleed door LaDress; de heren door The Society Shop. Ik heb twee dagen achter de ontvangstbalie gestaan om de gasten te verwelkomen. Maar dat is helemaal niet erg als je al die blije mensen ziet. Het leuke was dat toen ik maandag mijn mailpot opende, er diverse bedankjes in zaten van klanten. De band met hen hebben we met zo’n event aan kunnen halen.”