Colin de Lange

Verkoopadviseur
24 geschreven artikelen

Understatement op wielen

Een pure topsporter in een discrete outfit: dat is de nieuwe Porsche 911 GT3 Touring. De zevende generatie van de nu 375 kW/510 pk sterke GT-versie is nu te bestellen met het uitrustingspakket dat bij zijn voorganger al zo populair was.

Prototypes van de volledig elektrische Macan: tussen de digitale en de echte wereld

Prototypes van de volledig elektrische Macan: tussen de digitale en de echte wereld

Nieuwe Porsche 911 GT3 is geboren op het circuit

Porsche presenteert de nieuwe 911 GT3, een high-performance sportwagen die in nauwe samenwerking met Porsche Motorsport werd ontwikkeld. In de nieuwe GT3 wordt meer racetechnologie dan ooit toegepast. Het resultaat: een auto die op het circuit optimaal presteert, en die tegelijkertijd zeer geschikt is voor dagelijks gebruik.

Porsche completeert de nieuwe Panamera-reeks met nieuwe plug-in hybrideversies tot zelfs 700pk

Porsche completeert de nieuwe Panamera-reeks met onder meer de 514 kW (700 pk) sterke Panamera Turbo S E-Hybrid. De 420 kW (571 pk) sterke vierliter biturbo-V8 en de elektromotor van 100 kW (136 pk) leveren gezamenlijk meer dan indrukwekkende prestaties. Dankzij de nieuwe, 17,9 kWh sterke batterij en de geoptimaliseerde rijprogramma’s is de elektrische actieradius 27 procent groter. Hetzelfde geldt voor de Panamera 4 E-Hybrid, waarin de elektromotor samen met de 243 kW (330 pk) sterke 2,9-liter biturbo-V6 goed is voor een gecombineerd vermogen van 340 kW (462 pk). Het Panamera-portfolio wordt afgerond met de 4S, die over 324 kW (440 pk) beschikt.

Exclusief: Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Porsche presenteert de 911 Targa 4S Heritage Design Edition. Dit exclusieve model wordt in een oplage van 992 exemplaren geproduceerd. Hij combineert al het goede van de nieuwe 911 Targa met designelementen uit de jaren ‘50 en ‘60 van de vorige eeuw. De 911 Targa 4S Heritage Design Edition is de eerste van een reeks van vier modellen die de Porsche Exclusive Manufaktur in het kader van de Heritage Design strategie op de markt gaat brengen.

Über-911 met 700 pk

6.47,3, de rondetijd op de Nürburgring. De Porsche 991 GT2 RS zette in 2018 de snelste tijd ooit neer door een productieauto, secondes sneller dan Italiaanse concurrenten, en zelfs sneller dan onze eigen Porsche 918 Spyder. We gaan niet ontkennen dat zulke cijfers een indrukwekkend verhaal vertellen over de 991 GT2 RS. We hebben een fabrieksnieuw exemplaar in onze showroom staan. Colin de Lange vertelt erover.

Spetterende presentatie bij Porsche Centrum Leusden

Met de Nederlandse introductie van de nieuwe Porsche Taycan op 15 januari is voor Porsche Centrum Leusden een electrifying nieuw tijdperk aangebroken. Tijdens een spetterende presentatie in de showroom zagen enkele honderden gasten deze nieuwe elektrische sportwagen in Leusden voor het eerst. Ze genoten van de Taycan die ook zonder brandstofmotor in iedere vezel een honderd procent Porsche is.

De ultieme Porsche voor bochtige wegen: Porsche 718 GTS 4.0

Porsche voegt twee extra sportieve modellen toe aan zijn middenmotorserie: de 718 Cayman GTS 4.0 en 718 Boxster GTS 4.0. Beide tweezitters worden aangedreven door dezelfde atmosferische 4,0-liter zescilinder boxermotor die Porsche ook gebruikt in de topversies, de 718 Cayman GT4 en de 718 Spyder. In de GTS-modellen levert het blok 294 kW/400 pk, 35 pk meer dan de 2,5-liter viercilinder boxermotor in de uitgaande 718 GTS-modellen. In combinatie met de handgeschakelde 6-versnellingsbak en het sportuitlaatsysteem zorgt de nieuwe krachtbron voor een uitzonderlijke vermogensafgifte en een enerverende rijsensatie.

De performance van de Taycan

Wat Porsche bij de Taycan heeft gedreven, is afwijkend met wat we sinds 1948 van het merk gewend zijn geweest: stroom. En wel met een vermogen dat zelfs door de wol geverfde sportwagenrijders versteld zal doen staan. Deze elektrische sportauto is met zijn Porsche E-Performance een krachtpatser. De Taycan heeft twee zogeheten synchrone elektromotoren met permanente magneten – één per as – met een systeemvermogen van maximaal 680 pk voor de Taycan Turbo en zelfs 761 pk aan overboost-vermogen voor de Taycan Turbo S als je de launch control inschakelt. Het koppel varieert afhankelijk van de versie van 850 tot een asfaltvergruizende 1.050 Nm. Doordat het koppel direct voorhanden is, word je gevoelsmatig afgeschoten richting de horizon na het intrappen van het gaspedaal.