Über-911 met 700 pk

6.47,3, de rondetijd op de Nürburgring. De Porsche 991 GT2 RS zette in 2018 de snelste tijd ooit neer door een productieauto, secondes sneller dan Italiaanse concurrenten, en zelfs sneller dan onze eigen Porsche 918 Spyder. We gaan niet ontkennen dat zulke cijfers een indrukwekkend verhaal vertellen over de 991 GT2 RS. We hebben een fabrieksnieuw exemplaar in onze showroom staan. Colin de Lange vertelt erover.

Nieuwe snelheidsregels en uw navigatiesysteem

We zouden het bijna vergeten met alle andere ontwikkelingen, maar sinds vanmorgen 16 maart om 06.00 uur geldt op alle snelwegen een maximumsnelheid van 100 kilometer per uur. De afgelopen weken is Rijkswaterstaat bezig geweest met deze megaoperatie. In totaal moesten er liefst 4000 borden worden geplaatst, vervangen en/of voorzien van onderbordjes met tijdvenster. Porsche rijden blijft leuk, zelfs met lagere maximumsnelheden. Maar wat betekent deze maatregel voor uw navigatiesysteem?

Porsche lanceert de nieuwe 911 Turbo S

Porsche lanceert vandaag de nieuwe generatie van de 911 Turbo S. Het nieuwe topmodel van de 911-range heeft een ongekend vermogen van 478 kW/650 pk dankzij een nieuwe 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s met variabele turbinegeometrie (VTG). Dat is 51 kW/70 pk meer dan zijn voorganger. Het maximale koppel bedraagt 800 Nm, 50 Nm meer dan voorheen. De 911 Turbo S heeft een speciaal voor het topmodel ontwikkelde 8-traps PDK-transmissie waarmee de sprint van 0 naar 100 km/u in 2,7 seconden achter de rug is, 0,2 seconden sneller dan de vorige 911 Turbo S. De acceleratiedrang houdt pas op bij 330 km/u. De nieuwe 911 Turbo S is verkrijgbaar als Coupé en Cabriolet en staat vanaf mei bij Porsche Centrum Leusden.

Spetterende presentatie bij Porsche Centrum Leusden

Met de Nederlandse introductie van de nieuwe Porsche Taycan op 15 januari is voor Porsche Centrum Leusden een electrifying nieuw tijdperk aangebroken. Tijdens een spetterende presentatie in de showroom zagen enkele honderden gasten deze nieuwe elektrische sportwagen in Leusden voor het eerst. Ze genoten van de Taycan die ook zonder brandstofmotor in iedere vezel een honderd procent Porsche is.

Nieuwe sterspelers voor Porsche Centrum Leusden

Porsche Centrum Leusden begint het jaar goed met drie nieuwe medewerkers. Dominique Bohnen en Duncan Reinhard starten beiden medio februari als de nieuwe krachten op de sales. Humprey Koeiman is deze maand al begonnen als Product Genius van de Leusdense dealer. “Ik ben heel blij met dit trio,” zegt vestigingsmanager Niels Boersma. “Om in sporttermen te praten: het zijn stuk voor stuk sterspelers die voor Porsche Centrum Leusden in de voorste 'linie' staan.”

De ultieme Porsche voor bochtige wegen: Porsche 718 GTS 4.0

Porsche voegt twee extra sportieve modellen toe aan zijn middenmotorserie: de 718 Cayman GTS 4.0 en 718 Boxster GTS 4.0. Beide tweezitters worden aangedreven door dezelfde atmosferische 4,0-liter zescilinder boxermotor die Porsche ook gebruikt in de topversies, de 718 Cayman GT4 en de 718 Spyder. In de GTS-modellen levert het blok 294 kW/400 pk, 35 pk meer dan de 2,5-liter viercilinder boxermotor in de uitgaande 718 GTS-modellen. In combinatie met de handgeschakelde 6-versnellingsbak en het sportuitlaatsysteem zorgt de nieuwe krachtbron voor een uitzonderlijke vermogensafgifte en een enerverende rijsensatie.

Alles over het laden van de Taycan

Nederland is ideaal om elektrisch te rijden, want er staan heel veel laadpalen, zowel in steden en dorpen als langs de snelwegen. Ook de rest van Europa werkt inmiddels flink aan de uitbreiding van de laadinfrastructuur. Thuisladen kan met een maximale capaciteit van 11 kW (wisselstroom/AC) natuurlijk ook; op termijn komt ook een 22 kW on-board AC charger beschikbaar. Porsche levert compacte laadstations voor thuis of op de zaak.

De performance van de Taycan

Wat Porsche bij de Taycan heeft gedreven, is afwijkend met wat we sinds 1948 van het merk gewend zijn geweest: stroom. En wel met een vermogen dat zelfs door de wol geverfde sportwagenrijders versteld zal doen staan. Deze elektrische sportauto is met zijn Porsche E-Performance een krachtpatser. De Taycan heeft twee zogeheten synchrone elektromotoren met permanente magneten – één per as – met een systeemvermogen van maximaal 680 pk voor de Taycan Turbo en zelfs 761 pk aan overboost-vermogen voor de Taycan Turbo S als je de launch control inschakelt. Het koppel varieert afhankelijk van de versie van 850 tot een asfaltvergruizende 1.050 Nm. Doordat het koppel direct voorhanden is, word je gevoelsmatig afgeschoten richting de horizon na het intrappen van het gaspedaal.

Het design van de Taycan

De nieuwe Porsche Taycan is een streling voor het oog. Het was voor Porsche één van de meest opwindende en tegelijkertijd moeilijkste opgaven ooit, vooral omdat er geen vergelijkbaar model bestond. Desondanks hoefden de designers niet helemaal opnieuw te beginnen, omdat één ding duidelijk was: ook dit nieuwe model moest op het eerste gezicht herkenbaar zijn als een Porsche. U zult het zo zelf ervaren: Porsche is daarin met vlag en wimpel geslaagd.

Taycan: Elektrificatie van een sportwagen

Porsche zou Porsche niet zijn door geen state of the art techniek in de Taycan te gebruiken. Dus is bij de Taycan niet de techniek van bestaande elektrische auto’s overgenomen, zoals al bij de onthulling van de conceptcar Mission E in 2015 was beloofd, maar komt Porsche met verbeterde, innovatieve eigen techniek. Dat geldt bijvoorbeeld voor de 33 batterijmodules die onder de volledig vlakke vloer zijn gemonteerd. De totale capaciteit van de Performance Battery Plus van de Taycan Turbo meet 93,4 kWh en werkt onder een spanning van 800 Volt. Dat is het dubbele van wat tot nu toe gewend zijn bij onze concurrenten. Daardoor ligt het laadvermogen hoger en is de batterij veel sneller te laden.

Terugblik op 2019: het jaar is omgevlogen!

Het einde van het jaar is in zicht! Zoals ieder eindejaar zult u nu waarschijnlijk wel denken: wat is dit jaar voorbij gevlogen. Waar we het jaar nog beginnen met de introductie van de tijdloze en van oudsher bekende nieuwe 911, eindigen we met de introductie van het aller nieuwste model van Porsche: de Taycan. Niet alleen zijn er veel modelintroducties geweest, ook hebben er veel evenementen plaatsgevonden. We hebben een hoop gezien en blikken terug op het jaar 2019 van Porsche Centrum Leusden en kijken vooruit naar wat er allemaal gaat gebeuren in 2020.

Een bijzonder kerstcadeau

Wat is er leuker dan om ‘s ochtends wakker te worden met allemaal kerstcadeautjes onder de boom? Ieder kind, maar ook volwassenen zullen een lach op hun gezicht krijgen bij het zien van een leuk kerstcadeau verpakt met Porsche inpakpapier en een mooie strik. Elk jaar is het een uitdaging om een origineel kerstcadeau te vinden en Porsche Centrum Leusden helpt u hier graag mee.

De nieuwe Macan GTS, op elk aspect verbeterd

Porsche completeert de Macan line-up met de sportieve GTS-uitvoering die met ingang van vandaag te bestellen is. Zijn 2,9-liter V6 bi-turbo is met een vermogen van 280 kW/380 pk liefst 20 pk krachtiger dan zijn voorganger. Dankzij de verbeterde PDK-transmissie en het optionele Sport Chrono Pakket accelereert de nieuwe Macan GTS in 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u. Zijn top bedraagt 261 km/u.

Porsche Approved occasion uitgelicht

Is de Carrera S je wat te gewoontjes, maar vindt je de GT3 te extreem? Dan heeft Porsche sinds jaar en dag de oplossing: de 911 Carrera GTS. Dit is dé Porsche om elke dag van de week plezier mee te hebben. We hebben een gebruikte 991 GTS staan die alle lekkers in zich heeft. Sales Executive Paul Lamers vertelt.

Een taxatierapport is een must voor elke Porsche rijder

De Porsche Club Holland organiseerde 2 november voor de derde keer een club taxatiedag, exclusief voor PCH leden. Hiervoor werkte de oudste in Nederland opgerichte officiële Porsche club samen met Rietveld Taxaties en Augustijn Auto Expertise. Porsche Centrum Leusden vervulde traditioneel het gastheerschap. Het was een komen en gaan van klassiekers.

Sinterklaasje kom maar binnen

Gastvrouw Martine Verbocht van Porsche Centrum Leusden kijkt nu al weer uit naar 5 december. Want wat is er leuker dan het kinderfeest te vieren en daar ook tijdens je werk mee bezig te kunnen zijn.

Van je hobby je werk maken

Porsche Centrum Leusden is sinds 2018 officieel Porsche Classic Partner. De oudste Porsche-dealer van Nederland is daardoor nog meer dan ooit dé specialist als het gaat over de aankoop en onderhoud van een klassieke Porsche. Timo Zeijpveld (29) is in september aangesteld als nieuwe Classic specialist. De luchtgekoelde techniek kent voor hem geen geheimen; het is zijn passie.

Rechtstreeks uit Mallorca: De Taycan is waanzinnig

Senior Sales Executive Colin de Lange van Porsche Centrum Leusden maakte op het Spaanse eiland Mallorca kennis met de nieuwe Taycan. Hij is na de producttraining diep onder de indruk van de eerste elektrische sportwagen van Porsche.

In onze showroom: Ben’s favorite

Ben Pon heeft het nooit onder stoelen of banken gestoken: de Porsche 904 Carrera GTS was zijn ‘favorite’. Hij kon met deze auto lezen en schrijven en behaalde er zijn grootste successen mee. Een versie van de lievelingsauto van de onlangs overleden Pon is momenteel te bewonderen in onze showroom.

Blijf koning Winter voor

Het winterseizoen. Bij Porsche Centrum Leusden zijn we er al helemaal klaar voor. De komende maanden zullen klanten zich met hun Porsche bij ons melden om winterset te laten monteren want waarom wachten met winterbanden totdat de eerste sneeuw valt? Hoe belangrijk is het precies om de banden van uw Porsche tussentijds te verwisselen? Service adviseur Remco van Vliet vertelt erover.

Porsche Centrum Leusden introduceert de Taycan 4S

Na de Taycan Turbo en Turbo S introduceert Porsche nu de Taycan 4S, de derde uitvoering van de elektrische sportsedan. Uitgerust met de standaard Performance Battery met een capaciteit van 79,2 kWh leveren de elektromotoren 390 kW/530 pk in overboost. Optioneel kan de Taycan 4S worden uitgerust met de Performance Battery Plus van de Taycan Turbo en Taycan Turbo S met een capaciteit van 93,4 kWh; in dat geval leveren de elektromotoren maximaal 420 kW/571 pk in overboost.

Even voorstellen: Dominique Bohnen

Dominique Bohnen is sinds begin 2020 één van de nieuwe gezichten van Porsche Centrum Leusden. Ook is zij de eerste vrouwelijke verkoopadviseur van Porsche wereldwijd. “Ik ben altijd gek op auto’s geweest. Tot begin 2020 werkte ik als Product genius bij BMW. Daar was ik verantwoordelijk voor de afleveringen. In drie jaar tijd heb ik ruim 1.500 auto’s afgeleverd.

Über-911 met 700 pk

6.47,3, de rondetijd op de Nürburgring. De Porsche 991 GT2 RS zette in 2018 de snelste tijd ooit neer door een productieauto, secondes sneller dan Italiaanse concurrenten, en zelfs sneller dan onze eigen Porsche 918 Spyder. We gaan niet ontkennen dat zulke cijfers een indrukwekkend verhaal vertellen over de 991 GT2 RS. We hebben een fabrieksnieuw exemplaar in onze showroom staan. Colin de Lange vertelt erover.

Nieuwe snelheidsregels en uw navigatiesysteem

We zouden het bijna vergeten met alle andere ontwikkelingen, maar sinds vanmorgen 16 maart om 06.00 uur geldt op alle snelwegen een maximumsnelheid van 100 kilometer per uur. De afgelopen weken is Rijkswaterstaat bezig geweest met deze megaoperatie. In totaal moesten er liefst 4000 borden worden geplaatst, vervangen en/of voorzien van onderbordjes met tijdvenster. Porsche rijden blijft leuk, zelfs met lagere maximumsnelheden. Maar wat betekent deze maatregel voor uw navigatiesysteem?

Porsche lanceert de nieuwe 911 Turbo S

Porsche lanceert vandaag de nieuwe generatie van de 911 Turbo S. Het nieuwe topmodel van de 911-range heeft een ongekend vermogen van 478 kW/650 pk dankzij een nieuwe 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s met variabele turbinegeometrie (VTG). Dat is 51 kW/70 pk meer dan zijn voorganger. Het maximale koppel bedraagt 800 Nm, 50 Nm meer dan voorheen. De 911 Turbo S heeft een speciaal voor het topmodel ontwikkelde 8-traps PDK-transmissie waarmee de sprint van 0 naar 100 km/u in 2,7 seconden achter de rug is, 0,2 seconden sneller dan de vorige 911 Turbo S. De acceleratiedrang houdt pas op bij 330 km/u. De nieuwe 911 Turbo S is verkrijgbaar als Coupé en Cabriolet en staat vanaf mei bij Porsche Centrum Leusden.

Spetterende presentatie bij Porsche Centrum Leusden

Met de Nederlandse introductie van de nieuwe Porsche Taycan op 15 januari is voor Porsche Centrum Leusden een electrifying nieuw tijdperk aangebroken. Tijdens een spetterende presentatie in de showroom zagen enkele honderden gasten deze nieuwe elektrische sportwagen in Leusden voor het eerst. Ze genoten van de Taycan die ook zonder brandstofmotor in iedere vezel een honderd procent Porsche is.

Nieuwe sterspelers voor Porsche Centrum Leusden

Porsche Centrum Leusden begint het jaar goed met drie nieuwe medewerkers. Dominique Bohnen en Duncan Reinhard starten beiden medio februari als de nieuwe krachten op de sales. Humprey Koeiman is deze maand al begonnen als Product Genius van de Leusdense dealer. “Ik ben heel blij met dit trio,” zegt vestigingsmanager Niels Boersma. “Om in sporttermen te praten: het zijn stuk voor stuk sterspelers die voor Porsche Centrum Leusden in de voorste 'linie' staan.”

De ultieme Porsche voor bochtige wegen: Porsche 718 GTS 4.0

Porsche voegt twee extra sportieve modellen toe aan zijn middenmotorserie: de 718 Cayman GTS 4.0 en 718 Boxster GTS 4.0. Beide tweezitters worden aangedreven door dezelfde atmosferische 4,0-liter zescilinder boxermotor die Porsche ook gebruikt in de topversies, de 718 Cayman GT4 en de 718 Spyder. In de GTS-modellen levert het blok 294 kW/400 pk, 35 pk meer dan de 2,5-liter viercilinder boxermotor in de uitgaande 718 GTS-modellen. In combinatie met de handgeschakelde 6-versnellingsbak en het sportuitlaatsysteem zorgt de nieuwe krachtbron voor een uitzonderlijke vermogensafgifte en een enerverende rijsensatie.

Alles over het laden van de Taycan

Nederland is ideaal om elektrisch te rijden, want er staan heel veel laadpalen, zowel in steden en dorpen als langs de snelwegen. Ook de rest van Europa werkt inmiddels flink aan de uitbreiding van de laadinfrastructuur. Thuisladen kan met een maximale capaciteit van 11 kW (wisselstroom/AC) natuurlijk ook; op termijn komt ook een 22 kW on-board AC charger beschikbaar. Porsche levert compacte laadstations voor thuis of op de zaak.

De performance van de Taycan

Wat Porsche bij de Taycan heeft gedreven, is afwijkend met wat we sinds 1948 van het merk gewend zijn geweest: stroom. En wel met een vermogen dat zelfs door de wol geverfde sportwagenrijders versteld zal doen staan. Deze elektrische sportauto is met zijn Porsche E-Performance een krachtpatser. De Taycan heeft twee zogeheten synchrone elektromotoren met permanente magneten – één per as – met een systeemvermogen van maximaal 680 pk voor de Taycan Turbo en zelfs 761 pk aan overboost-vermogen voor de Taycan Turbo S als je de launch control inschakelt. Het koppel varieert afhankelijk van de versie van 850 tot een asfaltvergruizende 1.050 Nm. Doordat het koppel direct voorhanden is, word je gevoelsmatig afgeschoten richting de horizon na het intrappen van het gaspedaal.

Het design van de Taycan

De nieuwe Porsche Taycan is een streling voor het oog. Het was voor Porsche één van de meest opwindende en tegelijkertijd moeilijkste opgaven ooit, vooral omdat er geen vergelijkbaar model bestond. Desondanks hoefden de designers niet helemaal opnieuw te beginnen, omdat één ding duidelijk was: ook dit nieuwe model moest op het eerste gezicht herkenbaar zijn als een Porsche. U zult het zo zelf ervaren: Porsche is daarin met vlag en wimpel geslaagd.

Taycan: Elektrificatie van een sportwagen

Porsche zou Porsche niet zijn door geen state of the art techniek in de Taycan te gebruiken. Dus is bij de Taycan niet de techniek van bestaande elektrische auto’s overgenomen, zoals al bij de onthulling van de conceptcar Mission E in 2015 was beloofd, maar komt Porsche met verbeterde, innovatieve eigen techniek. Dat geldt bijvoorbeeld voor de 33 batterijmodules die onder de volledig vlakke vloer zijn gemonteerd. De totale capaciteit van de Performance Battery Plus van de Taycan Turbo meet 93,4 kWh en werkt onder een spanning van 800 Volt. Dat is het dubbele van wat tot nu toe gewend zijn bij onze concurrenten. Daardoor ligt het laadvermogen hoger en is de batterij veel sneller te laden.

Terugblik op 2019: het jaar is omgevlogen!

Het einde van het jaar is in zicht! Zoals ieder eindejaar zult u nu waarschijnlijk wel denken: wat is dit jaar voorbij gevlogen. Waar we het jaar nog beginnen met de introductie van de tijdloze en van oudsher bekende nieuwe 911, eindigen we met de introductie van het aller nieuwste model van Porsche: de Taycan. Niet alleen zijn er veel modelintroducties geweest, ook hebben er veel evenementen plaatsgevonden. We hebben een hoop gezien en blikken terug op het jaar 2019 van Porsche Centrum Leusden en kijken vooruit naar wat er allemaal gaat gebeuren in 2020.

Een bijzonder kerstcadeau

Wat is er leuker dan om ‘s ochtends wakker te worden met allemaal kerstcadeautjes onder de boom? Ieder kind, maar ook volwassenen zullen een lach op hun gezicht krijgen bij het zien van een leuk kerstcadeau verpakt met Porsche inpakpapier en een mooie strik. Elk jaar is het een uitdaging om een origineel kerstcadeau te vinden en Porsche Centrum Leusden helpt u hier graag mee.

De nieuwe Macan GTS, op elk aspect verbeterd

Porsche completeert de Macan line-up met de sportieve GTS-uitvoering die met ingang van vandaag te bestellen is. Zijn 2,9-liter V6 bi-turbo is met een vermogen van 280 kW/380 pk liefst 20 pk krachtiger dan zijn voorganger. Dankzij de verbeterde PDK-transmissie en het optionele Sport Chrono Pakket accelereert de nieuwe Macan GTS in 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u. Zijn top bedraagt 261 km/u.

Porsche Approved occasion uitgelicht

Is de Carrera S je wat te gewoontjes, maar vindt je de GT3 te extreem? Dan heeft Porsche sinds jaar en dag de oplossing: de 911 Carrera GTS. Dit is dé Porsche om elke dag van de week plezier mee te hebben. We hebben een gebruikte 991 GTS staan die alle lekkers in zich heeft. Sales Executive Paul Lamers vertelt.

Een taxatierapport is een must voor elke Porsche rijder

De Porsche Club Holland organiseerde 2 november voor de derde keer een club taxatiedag, exclusief voor PCH leden. Hiervoor werkte de oudste in Nederland opgerichte officiële Porsche club samen met Rietveld Taxaties en Augustijn Auto Expertise. Porsche Centrum Leusden vervulde traditioneel het gastheerschap. Het was een komen en gaan van klassiekers.

Sinterklaasje kom maar binnen

Gastvrouw Martine Verbocht van Porsche Centrum Leusden kijkt nu al weer uit naar 5 december. Want wat is er leuker dan het kinderfeest te vieren en daar ook tijdens je werk mee bezig te kunnen zijn.

Van je hobby je werk maken

Porsche Centrum Leusden is sinds 2018 officieel Porsche Classic Partner. De oudste Porsche-dealer van Nederland is daardoor nog meer dan ooit dé specialist als het gaat over de aankoop en onderhoud van een klassieke Porsche. Timo Zeijpveld (29) is in september aangesteld als nieuwe Classic specialist. De luchtgekoelde techniek kent voor hem geen geheimen; het is zijn passie.

Rechtstreeks uit Mallorca: De Taycan is waanzinnig

Senior Sales Executive Colin de Lange van Porsche Centrum Leusden maakte op het Spaanse eiland Mallorca kennis met de nieuwe Taycan. Hij is na de producttraining diep onder de indruk van de eerste elektrische sportwagen van Porsche.

In onze showroom: Ben’s favorite

Ben Pon heeft het nooit onder stoelen of banken gestoken: de Porsche 904 Carrera GTS was zijn ‘favorite’. Hij kon met deze auto lezen en schrijven en behaalde er zijn grootste successen mee. Een versie van de lievelingsauto van de onlangs overleden Pon is momenteel te bewonderen in onze showroom.

Blijf koning Winter voor

Het winterseizoen. Bij Porsche Centrum Leusden zijn we er al helemaal klaar voor. De komende maanden zullen klanten zich met hun Porsche bij ons melden om winterset te laten monteren want waarom wachten met winterbanden totdat de eerste sneeuw valt? Hoe belangrijk is het precies om de banden van uw Porsche tussentijds te verwisselen? Service adviseur Remco van Vliet vertelt erover.

Porsche Centrum Leusden introduceert de Taycan 4S

Na de Taycan Turbo en Turbo S introduceert Porsche nu de Taycan 4S, de derde uitvoering van de elektrische sportsedan. Uitgerust met de standaard Performance Battery met een capaciteit van 79,2 kWh leveren de elektromotoren 390 kW/530 pk in overboost. Optioneel kan de Taycan 4S worden uitgerust met de Performance Battery Plus van de Taycan Turbo en Taycan Turbo S met een capaciteit van 93,4 kWh; in dat geval leveren de elektromotoren maximaal 420 kW/571 pk in overboost.